Amphora Vinbar

Oplevelsen, afspejlet

Visuel identitet, der frister

DESIGNET, TIL AT SPEJLE STEMNINGEN

Amphora Vinbar er Heartland Festivals vinbar, der serverer naturlig kvalitetsvin. Midt i al festivalens aktivitet var der brug for en iøjnefaldende visuel identitet med tydelige referencer til vin.

“Amphora” stammer fra det græske Amphiphoreus, som betyder “at bære på begge sider”. Logoet leger med denne symmetri, og refleksionen fortsætter i den typografiske stil, der er beslægtet med Heartland Festivals logo.

Den varme farvepalette er inspireret af vin og de røde mursten fra Egeskov Slot, hvor Heartland Festival finder sted. Typografien trækker på jazzcovers fra 50’erne og 60’erne – et musikalsk nik til festivalen.

Sammen skaber logo, farver og typografi et samlet udtryk, der engagerer sind og sanser – og frister til et lille glas.

MIN ROLLE

Grafisk design
Art direction

LEVERANCER

Logo
Visuel identitet
Brand guidelines
Skilte
Menu
Grafik til sociale medier

Previous
Previous

Yops™

Next
Next

First Night